President
Víctor Garcia de Gomar
Director Artístic , Gran Teatre del Liceu, Barcelona.
Víctor Garcia de Gomar (Barcelona, 1975) és el director artístic del Gran Teatre del Liceu, càrrec que ocupa des del setembre de 2019 conforme a l’acord de la Comissió Executiva del Teatre del 14 de gener de 2019.
Finalitza els estudis superiors d'interpretació vocal (baríton) i piano al Conservatori Superior del Liceu. Va obtenir una Menció d'Honor del Conservatori. La seva formació es completa amb estudis de Dret a la Universitat Pompeu Fabra, un postgrau en Administració i Direcció d'Institucions, Empreses i Plataformes Culturals a la Universitat Pompeu Fabra (1999-2000), un Programa de Direcció General a l'IESE (2015-2016) ), així com estudis a la Kellogg School of Management (2018) ia la Harvard Business School (2019).
La seva experiència al sector públic i privat li ha permès compaginar diferents projectes amb una contribució meritòria i reconeguda a la millora de l'entitat: el Palau de la Música Catalana, l'Auditori de Girona, el Festival Nits de Clàssica de Girona, l'Orquestra Barroca de Sevilla, el Servei de Música de la Fundació “la Caixa”.
Al llarg de la seva carrera ha desenvolupat múltiples projectes culturals: a Girona, director del Festival Nits de Clàssica, programador musical de l'Auditori Palau de Congressos i director del Festevial Músiques Religioses i del Món. També treballa a la direcció de l'Orquestra Barroca de Sevilla i forma part de projectes com el Festival de Música Antiga de Barcelona, el Consell General de la Música a Espanya de la UNESCO i el departament de música de "la Caixa".
Membres
Olaf Bär
Baríton
Olaf Bär viu a la seva ciutat natal de Dresden, on va començar la seva formació musical com a membre del cor de nens Dresdner Kreuzchor.
Com a guanyador de la primera edició del Concurs de Lied Walther Gruner, Olaf Bär va iniciar una carrera internacional. Ha actuat arreu del món en recitals i concerts, i ha realitzat gires importants per Europa, Austràlia, Nova Zelanda, el Japó i Amèrica.
Durant molts anys va ser membre principal de la Semperoper de Dresden. Com a cantant d’òpera, ha actuat al Covent Garden, a La Scala de Milà, i als teatres d’òpera de Viena, Berlín, París, Amsterdam, Frankfurt, Zuric, Chicago, Roma, Nàpols i Torí, així com als festivals de Glyndebourne, Salzburg, Bayreuth, Aix-en-Provence, Wiener Festwochen i Ruhr-Triennale.
Ha enregistrat nombrosos discs amb segells com EMI, Decca, Philips i altres.
L’any 1998, Olaf Bär va rebre el Premi Schumann de la ciutat de Zwickau.
Des de 2004, és professor titular d’interpretació de Lied a la Hochschule für Musik de Dresden.
Olaf Bär és convidat habitualment com a jurat en nombrosos concursos internacionals de cant i per impartir classes magistrals, especialitzant-se en la interpretació del Lied alemany.
James Baillieu
Pianista
Descrit per The Daily Telegraph com “d’una categoria pròpia”, James Baillieu és un dels pianistes de lied i música de cambra més destacats de la seva generació. Ha ofert recitals solistes i de cambra arreu del món i col·labora amb una àmplia varietat de cantants i instrumentistes, com Benjamin Appl, Jamie Barton, Ian Bostridge, Allan Clayton, Louise Alder, Tara Erraught, Lise Davidsen, els quartets Elias i Heath, Dame Kiri Te Kanawa, Adam Walker i Pretty Yende.
Un dels punts àlgids de la temporada 2024/25 de James és la seva esperada residència al Wigmore Hall: tres recitals amb diferents artistes convidats, inclosa la reconeguda mezzosoprano Jamie Barton. James continua col·laborant amb molts dels seus habituals companys de recital, com Allan Clayton, Cecilia Masabane Rangwanasha, Benjamin Appl, Tim Ridout, Véronique Gens i Ailish Tynan.
James és un convidat habitual a alguns dels centres musicals més prestigiosos del món, com el Carnegie Hall, Wigmore Hall, Metropolitan Opera House, Concertgebouw d’Amsterdam, Vancouver Playhouse, Konzerthaus de Berlín, Musikverein de Viena, Barbican Centre, Wiener Konzerthaus, Bozar de Brussel·les, Pierre Boulez Saal, Philharmonie de Colònia, Wiener Staatsoper, Fundación Juan March i Laeiszhalle d’Hamburg. Ha actuat en festivals com els d’Aix-en-Provence, Verbier, Schleswig-Holstein, Festpillene i Bergen, Edimburg, Spitalfields, Aldeburgh, Cheltenham, Bath, City of London i Brighton.
James Baillieu és professor titular a la Royal Academy of Music, pianista i coach del Jette Parker Young Artist Program de la Royal Opera House, director de cursos a la Samling Foundation, i responsable del programa de Lied a l’Atelier Lyrique del Verbier Festival Academy.
Marc Busquets
Director Artístic del Festival de Lied Life Victoria i de la Fundació Victoria de los Ángeles
Nascut a Barcelona, des del 2017 porta la direcció artística del Festival de Lied i de la Fundació Victoria de los Ángeles, combinant la presència de grans artistes internacionals i nacionals amb el suport al talent jove a través de beques, premis, programes de formació i masterclasses. També ha sigut el comissari de l’Any Victoria de los Ángeles per la Generalitat de Catalunya que commemorà el centenari de la soprano.
En el camp de la direcció d’escena va fer el seu debut el 2023 a l'Oxford International Song Festival amb l'espectacle Goya & Granados, que també es va poder veure al Palau Güell de Barcelona. Al costat de Vincent Huguet elabora el concepte de la gala centenari Victoria de los Ángeles en el Gran Teatre del Liceu (2023) i va dirigir l'homenatge a Victoria de los Ángeles al Teatro de la Zarzuela de Madrid (2024).
Recentment ha dirigit La voix humaine amb Mercedes Gancedo y Julius Drake al MacHynlleth Festival (Regne Unit), al Palau de la Música Catalana, Espacio Turina de Sevilla i al 89 Reade de Nova York. Així com també Mild und Leise, sobre Lieder de Wagner i Mahler interpretats per Elena Pankratova i Joseph Breinl i Cartes a un jove poeta sobre la relació de Rainer Maria Rilke amb la música amb l’actriu Núria Prims i Marta Puig al piano.
Va estudiar periodisme a la Universitat Ramon Llull (Barcelona) i té un màster en Performing Arts Administration per la New York University. Ha treballat a la Gotham Chamber Opera (Nova York), al Gran Teatre del Liceu, creant els seus American Friends, i col·laborat amb l'Associació Xavier Montsalvatge, en la difusió de l'obra del compositor.
Victor Medem
Director de l’Auditori de Barcelona.
Nascut el 1977 a Barcelona de pare alemany i mare espanyola. Va assistir al Col·legi Alemany de Barcelona i després d'estudiar Comunicació audiovisual i cinematogràfica a Barcelona i París, va començar a treballar per a diferents companyies de mitjans de comunicació (Klassik.com a Colònia, Kirch New Media a Munic i ARTE TV a Estrasburg).
El 2001 va canviar la seva trajectòria professional per passar a la gestió musical treballant com a assistent del director artístic de la Festspielhaus Baden-Baden.
El 2003 es va unir al festival Heidelberger Frühling, com a responsable de la planificació artística i de producció, on va iniciar en tan sols dos anys una era d'expansió, creant cicles permanents de quartets de corda, de Lied i de música contemporània. Durant el seu temps a Heidelberg, el compositor Jörg Widmann va celebrar la primera residència en un festival a Alemanya i el cicle complet de la música de cambra del compositor americà Elliott Carter es va programar per primera vegada a Europa.
El 2005, es va unir a Ibercamera, el principal promotor privat de concerts a Barcelona. En 10 anys, va contribuir decisivament a una transformació de la companyia que actualment és un actor líder en el camp de la música a Espanya. Gires orquestrals, gestió d'artistes i construcció de noves temporades simfòniques d'abonament a Madrid i Girona. Durant aquells anys, l’empresa va incorporar un gran nombre d’artistes, conjunts i orquestres de primer nivell a la llista de representació de la companyia. Pel que fa als joves talents, va donar un impuls decisiu a les carreres internacionals de Viviane Hagner, Alexei Volodin, Marie-Elisabeth Hecker, Quartet Casals, Cuarteto Quiroga i Varvara. Va ser director fundador de La Filarmónica de Madrid, Director d'Ibercamera i Director d'Agencia Camera.
Durant aquests anys va fundar una plataforma de concerts per a artistes joves a Casa Milà-La Pedrera, Patrimoni de la Humanitat de la Unesco de Gaudí i el festival de música Cervià de Ter i l'Orquestra Da Camera, formada pels principals instrumentistes espanyols.
El 2015, va decidir fer un nou pas professional establint-se per compte propi treballant com a assessor per a diferents institucions com el Conservatori de Música de Barcelona, Festival de Granada, l'Orquestra Simfònica de Barcelona, la Revista Musical Catalana i la SWR (South West Broadcasting) a Stuttgart i l'Engelhorn Stiftung (Zuric) i actuant com a representant de nombrosos artistes de prestigi internacional.
El 2016, va assumir la direcció general de l'Associació Schubert a Barcelona. Aquesta institució organitza la Schubertiada Vilabertran, un festival singular de música de cambra i lied, que ha impulsat i expandit de manera rellevant sota el seu lideratge. A més de la planificació i organització del festival, la Schubertiada ha iniciat nous cicles a Barcelona, el País Basc i Cantàbria i ha reforçat les activitats educatives amb una acadèmia internacional i una plataforma de promoció del talent “Lied the future”, d’abast internacional.
També ha coordinat des del 2017 la divisió de música de la Fundació Engelhorn (Zuric).
A proposta seva, el 2017 les tres principals institucions musicals de Barcelona, Gran Teatre del Liceu, el Palau de la Música Catalana i l'Auditori van crear Barcelona Obertura, una plataforma per promoure la ciutat com a destinació per als amants de la música. Unint aquestes forces, Barcelona és promoguda com una ciutat musical líder a Europa. El 2019, les tres institucions van programar, per primer cop, un festival conjunt, el Barcelona Obertura Spring Festival amb més de 50 concerts cobrint tots els districtes de ciutat i incorporant espais municipals i privats, formant una platafoma de talent de local i facilitant l’accès als concerts a tota la ciutadania.
L'abril del 2018, va ser convidat per Karsten Witt, llegendari gestor musical i empresari a Berlín i expresident de Deutsche Grammophon per unir-se al seu equip com a consultor, concebent i desenvolupant una nova temporada de concerts clsx.de amb activitat a la Philharmonie de Berlín i l'Elbphilharmonie d’Hamburg.
Al 2023 va entrar a formar part de la Comisió de música de la Basílica de la Sagrada Família (Barcelona).
A partir del juliol 2025, asumirà el càrrec de Director de L’Auditori de Barcelona.
Ha exercit de jurat en concursos de cant i de piano a Görlitz (Alemanya), Barcelona i La Chaux Fonds (Suïssa).
Des del 2015 al 2018, Medem va ensenyar Gestió Cultural a la Universitat International de Catalunya i des del 2018 al 2023 va impartir classes al Màster en Administració de Música a l'Escola Superior de Música de Barcelona i també al Conservatori del Liceu de Barcelona.
Des de 2024, es professor de programació musical a l’Escola Superior de Música de Catalunya.
Medem és Màster en Direcció Empresarial i Màrqueting per ESADE (Barcelona) i SDA Bocconi (Milano).