Entrevistes a premiats del Concurs Tenor Viñas: Olga Kulchynska


Entrevista a la guanyadora del Primer Premi Tenor Viñas 2015: la soprano Olga Kulchynska


INTRODUCCIÓ


Com està? Com se sent? En què està treballant actualment?


Tot bé, moltes gràcies. Em trobo bé i ara estic treballant a la Royal Opera House de Londres on estic fent La Boheme. Ja vam fer cinc funcions al desembre i en tenim cinc més al gener.
Com va començar la seva passió per la música? Quan va saber que volia ser cantant d’òpera?
Els meus pares són músics clàssics, la meva mare és violoncel·lista, el pare és pianista. Vaig créixer en un entorn molt musical, en una ciutat de província molt petita d'Ucraïna, on bàsicament només teníem orquestra de cambra, res d’orquestra simfònica, però vaig escoltar molts enregistraments durant la meva infantesa. Així que sí, la música ha estat amb mi sempre, no sé què és la vida sense música clàssica en realitat.


Vaig saber que seria músic, probablement, als cinc anys. Músic, sense importar quin tipus, però cantant d'òpera vaig començar a pensar-ho probablement quan tenia 13 anys.
Com ha sigut (o està sent) la seva carrera i trajectòria musical? Considera que ha estat difícil o com qualsevol altra professió?
Vaig estudiar al conservatori de Kíev i després vaig anar al programa Yankatys del teatre Bolshoi de Moscou. La meva carrera va començar allà, el Bolshoi va ser la meva primera gran etapa, i bàsicament tota la meva experiència va començar allà.
Per a mi, és difícil respondre a aquesta pregunta perquè crec que aquesta professió té un camí difícil, com totes les altres professions. Probablement requereix una mica més d'autodisciplina, treball físic i mental. No es tracta només de treballar la veu, s’ha de treballar en totes les parts de la teva vida, no pots desenvolupar només la veu, has de treballar la part intel·lectual, desenvolupar habilitats d’actuació i estar en forma mantenint un físic adequat que et permeti moure’t a l’escenari . És una professió molt complexa.

CONCURS TENOR VIÑAS

Com va decidir participar al Concurs Tenor Viñas? On treballava o on actuava abans de presentar-se?

Recordo que era el meu segon any al Teatre Bolshoi. Jo estava a l’Ensemble i tenia 24 anys, així que era una cantant bastant jove. Recordo que sempre vaig tenir curiositat per participar en el Concurs. Així que em vaig presentar i vaig decidir provar-ho, per què no? 
Recordo cantar repertori que estava fent al teatre, crec que estava preparant la Susanna al Bolshoi i mentre treballava el rol m’estava preparant pel Tenor Viñas. Ho treballava amb els meus professors del programa Jove Artista, que tot i ser de l’Ensemble, podia tenir classes al programa Jove Artista i preparar-me amb ells. Així que, a més de la meva feina al teatre, estava preparant per presentar-me al Concurs.

Com va ser la seva participació?


Recordo que el Concurs va ser fantàstic. Era la meva primera vegada a Barcelona. No coneixia  gairebé a ningú que hi participés, però durant el Concurs vaig conèixer grans cantants amb els quals encara em mantinc en contacte, una de les noies que vaig conèixer viu aquí a Anglaterra i  també molts altres cantants que actualment estan treballant pels escenaris internacionals, els vaig conèixer allà. És fantàstic. Les competicions són una oportunitat per conèixer gent nova i intercanviar experiències. Estic molt contenta d'haver-hi anat.